HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 High Priestess is sexy

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
gutsberserk
Berserk
Berserk
avatar

Posts : 686
Join date : 2012-02-08
Age : 25

PostSubject: High Priestess is sexy   Sun Jan 27, 2013 4:37 am

Spoiler:
 


Monsters 19:

3 High Priestess of Prophecy
3 Spellbook Magician of Prophecy
3 Justice of Prophecy
3 Breaker the Magical Warrior
2 Effect Veiler
2 Maxx "C"
2 Tragoedia
1 Gorz the Emissary of Darkness

Spells 20:

3 Spellbook of Secrets
3 Spellbook of Power
3 Spellbook of Wisdom
2 Spellbook of the Master
1 Spelbook of Fate
1 Spellbook of Eternity
1 Spellbook of Life
1 The Grand Spellbook Tower
2 Pot of Duality
1 Monster Reborn
1 Dark Hole
1 Heavy Storm

Traps 2:

2 Torrential Tribute

Extra Deck 15:

1 Number 11: Big Eye
1 Shining Elf
1 Gachi Gachi Gantetsu
1 Daigusto Phoenix
1 Gagaga Cowboy
1 Maestroke the Symphony Djinn
1 Scrap Dragon
1 Stardust Dragon
1 Black Rose Dragon
1 Arcanite Magician
1 Ancient Sacred Wyvern
1 Tempest Magician
1 T.G. Hyper Librarian
1 Ally of Justice Catastor

Side Deck 15:

2 Soul Taker
2 Dimensional Fissure
2 Mystical Space Typhoon
2 Shadow-Imprisoning Mirror
2 Royal Decree
2 Rivalry of the Warlords
2 Fiendish Chain
1 Tsukuyomi

Deck has good matchups vs some of the popular decks. The Rabbit matchup is in your favor cuz they struggle against Priestess , it beats Agents when you get the T-Kings out of the way, Water is beatable when you survive their big push and counter-attack,Wind-Ups are scary , because when they have Shock Master you can like instantly scoop,you have a pretty good chance at winning when they grind though.
Inzektors are hard to beat G1, that's why you have a side deck. Razz

common cards Prophecy loses to:
Macro Cosmos, Shock Master, Thunder King Rai-Oh

Testing 2 Chains in the side for shit like Shock Master,Thunder King, Naturia Beast.
Could replace them with CED, but Chain seems to be better across all matchups(hits Inzektors and Agents,too)

If I need to explain certain choices, just ask.




















_________________


Scorpion67: im so gangovered !!! im  starting to hate alchoool
Back to top Go down
View user profile
rjuto

avatar

Posts : 175
Join date : 2011-11-03
Age : 27
Location : idk

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Mon Jan 28, 2013 6:44 am

Uknowa? I've been teching Injection Fairy Lily as another out to Rai-Oh and Shock. I'ts been doing surprinsingly fine since it also helps me to deal massive dmg from nowhere (necro high priestess after a warning, summon lily, LOL).

Deck looks like mine. I would only replace 1 Justice for a Temper, you might need Priestess asap and lose because of Justice EP eff. And I would also drop a maxx for another necro book, too good, specially if you're running 3 Priestess search cards.
Back to top Go down
View user profile
gutsberserk
Berserk
Berserk
avatar

Posts : 686
Join date : 2012-02-08
Age : 25

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Mon Jan 28, 2013 8:56 am

yeah Lily is sexy, only the life point payment is kinda eh. Most guys are teching Tsukuyomi to combat Rai-Oh and friends. ( and to put Magician f/d to reuse him)
Will test either one over a Breaker.

I hate those hands full of unplayable Spellbooks, that's why Necro is at 1 in my build.
Double Necro makes sense with Temper though.

I'll try dem changes. Thanks.

_________________


Scorpion67: im so gangovered !!! im  starting to hate alchoool
Back to top Go down
View user profile
infernal_archmage

avatar

Posts : 172
Join date : 2011-04-01
Age : 25
Location : Cagayan de Oro, Philippines

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Thu Feb 21, 2013 4:24 am

Uh...why are you having difficulty against TKR?? He can't even negate the summon on High Priestess so your opp would crap his pants all the way, and there's always spellbook of power to help ya. Mind placing in a wonder wand or two?? xD
Back to top Go down
View user profile
j0hnb0i
Admin
Admin
avatar

Posts : 1331
Join date : 2010-05-26
Age : 27
Location : California

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Thu Feb 21, 2013 9:09 pm

infernal_archmage wrote:
Uh...why are you having difficulty against TKR?? He can't even negate the summon on High Priestess so your opp would crap his pants all the way, and there's always spellbook of power to help ya. Mind placing in a wonder wand or two?? xD

you're kinda necro-posting but i'll let it slide since we don't have that much activity anyway =b

thunder king is a problem because the deck does A LOT of searching for it to run smoothly. and thunder king just says no

_________________


Spoiler:
 
Back to top Go down
View user profile
gutsberserk
Berserk
Berserk
avatar

Posts : 686
Join date : 2012-02-08
Age : 25

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Fri Feb 22, 2013 4:48 am

Yep,the deck kinda relies on the searching and TKRO shits on that. You aren't always going to draw ideal hands and a Rai-Oh + protection is hard to overcome, especially early game.


_________________


Scorpion67: im so gangovered !!! im  starting to hate alchoool
Back to top Go down
View user profile
rjuto

avatar

Posts : 175
Join date : 2011-11-03
Age : 27
Location : idk

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Sat Feb 23, 2013 2:47 am

gutsberserk wrote:
Yep,the deck kinda relies on the searching and TKRO shits on that. You aren't always going to draw ideal hands and a Rai-Oh + protection is hard to overcome, especially early game.


All hail March 1st.
Back to top Go down
View user profile
gutsberserk
Berserk
Berserk
avatar

Posts : 686
Join date : 2012-02-08
Age : 25

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Sat Feb 23, 2013 3:23 am

yeah, plus Rai-Ohs popularity decreases since he isn't that good against the other decks like Fists,Water and Rabbit.
Also, more like all hail Spellbook of Autowin.

_________________


Scorpion67: im so gangovered !!! im  starting to hate alchoool
Back to top Go down
View user profile
infernal_archmage

avatar

Posts : 172
Join date : 2011-04-01
Age : 25
Location : Cagayan de Oro, Philippines

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Sat Feb 23, 2013 7:03 pm

^ all hail this post, and yeah sorry if I just returned from the dead guys, been busy with my thesis and all, will be graduating with a degree in chemistry this April though xD.

for TKR most likely a lily will kill it ^^

I highly suggest you run One Day of Peace. Here in OCG territory Divine Spellbook of Judgment is sooper dooper imbaness.
Back to top Go down
View user profile
gutsberserk
Berserk
Berserk
avatar

Posts : 686
Join date : 2012-02-08
Age : 25

PostSubject: Re: High Priestess is sexy   Sat Feb 23, 2013 8:28 pm

infernal_archmage wrote:
^ all hail this post, and yeah sorry if I just returned from the dead guys, been busy with my thesis and all, will be graduating with a degree in chemistry this April though xD.

no need for an excuse, shit happens when you're an adult. we're all kinda busy.Razz

infernal_archmage wrote:
TKR most likely a lily will kill it ^^

or Tsukuyomi.

infernal_archmage wrote:
highly suggest you run One Day of Peace. Here in OCG territory Divine Spellbook of Judgment is sooper dooper imbaness.

yeah I probably will run One Day.I shall post my Tachyon build soon.

_________________


Scorpion67: im so gangovered !!! im  starting to hate alchoool
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: High Priestess is sexy   

Back to top Go down
 
High Priestess is sexy
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Prophecy Deck - Without Priestess
» Ouran High School Host Club!
» Blind high elf
» high voltage on speaker terminals of Mk4?...
» what is (or was) your least favorite part of high school?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Duelist's Den :: Yu-Gi-Oh! Forums :: Deck Vault :: Competitive Decks-
Jump to: